Content voor Ingelogde Gebruikers
Powered by VNO-NCW & MKB-Nederland

Talent troef: winnaarsstrategieën voor sterk werkgeversmerk

325,00 (ex. Btw)

Waardering 0 uit 5
(be the first to review)

Is jouw vereniging klaar om talent aan te trekken en te behouden? Deze Summer Course biedt essentiële inzichten en strategieën voor een sterk werkgeversmerk. Bovendien neem je aan het einde een concreet actieplan mee dat minimaal 10 doelgerichte actiepunten bevat om direct toe te passen.

Onderwerp: Talent troef: winnaarsstrategieën voor sterk werkgeversmerk
Start datum: 2 juli 2024
Doelgroep: Directeuren, Managers, HR managers - adviseurs
Soort: Masterclass
Categorie

Is jouw vereniging klaar om talent aan te trekken en te behouden? Deze Summer Course biedt essentiële inzichten en strategieën voor een sterk werkgeversmerk. Bovendien neem je aan het einde een concreet actieplan mee dat minimaal 10 doelgerichte actiepunten bevat om direct toe te passen. De workshop is niet alleen informatief, maar ook zeer interactief, met praktische oefeningen, inspirerende casestudies van andere brancheverenigingen en boeiende groepsdiscussies. 

1. Introductie

  • Verwelkoming en kennismaking. 
  • Overzicht van de doelstellingen van de workshop. 
  • Introductie van de ‘Employer Branding Bingo’ waarin deelnemers specifieke termen of concepten kunnen afstrepen terwijl ze worden behandeld. 
  • Uitleg over het belang van een sterk werkgeversmerk voor brancheverenigingen. 
  1. Wat houdt een werkgeversmerk in?
  • Definitie en onderdelen van het creëren van een werkgeversmerk. 
  • Voorbeelden van succesvolle werkgeversmerken en de bijbehorende strategieën. 
  1. Waarom is het hebben van een werkgeversmerk cruciaal voor uw organisatie? 
  • Impact van een werkgeversmerk op werknemersbetrokkenheid, retentie en werving. 
  • Zelf-assessment opdracht strategie: waar staat jouw vereniging op dit moment? 
  1. Van likes naar nieuwe collega’s 
  • Identificeren van de unieke waarde propositie van de vereniging als werkgever. 
  • Strategieën voor het betrekken van medewerkers bij deze inspanningen. 
  • Het belang van authenticiteit en consistentie in jouw werkgeversmerk via, onder andere, de website en social mediakanalen. 
  • Sterke voorbeelden uit de praktijk. 
  • De mogelijkheden van AI, inclusief ChatGPT. 
  • Zelf-assessment opdracht online middelen: wat zijn de belangrijkste strategische verbeteringen die u ziet? 
  1. Hoe maakt je dit concreet? Het opstellen van een actieplan
  • Begeleide oefening om jouw actieplan met minimaal 10 verbeterpunten af te ronden op basis van de inzichten uit de workshop. 
  • Individuele en groepsfeedback op de actieplannen. 
  1. Het creëren van een positieve kandidaat ervaring 
  • Het belang van een positieve sollicitatie-ervaring. 
  • Het ontwerpen van een aantrekkelijk sollicitatieproces. 
  • Kahoot quiz: hoe zorgt u voor een positieve ervaring en onboarding? 
  1. Interactieve sessie: een sterk werkgeversmerk in actie 
  • Introductie van de ‘Employer Branding Challenge’. 
  • Vier teams worden uitgedaagd om in korte tijd creatieve ideeën te bedenken voor het verbeteren van het werkgeversmerk van een branchevereniging. Prestenteer dit in een pitch van 5 minuten. 
  1. Afsluiting en samenvatting 
  • Prijsuitreiking voor de beste pitch. 
  • Samenvatting van de belangrijkste punten en inzichten uit de workshop. 
  • Mogelijkheid tot het stellen van laatste vragen en feedback verzamelen. 

 

Alfons van Duijvenbode is managing partner bij Globally Cool en brengt een schat aan ervaring mee als senior trainer en consultant in (export) marketing en het lanceren van succesvolle merken. Toch is het beter om hem te omschrijven als een inspirerende co-creator. Hij is een echte ‘out-of-the-box’ denker die met gemak effectieve relaties opbouwt op elke plek ter wereld. Alfons heeft verschillende bedrijven opgezet en gemanaged sinds 1990, waaronder Profound, LinkTank en iD Consultancy. Sinds 2012 is hij mede-eigenaar van Globally Cool, waarbij hij bij meer dan 12.000 trainingsdeelnemers een twinkeling in de ogen heeft teweeggebracht.

 

Onno Roukens is managing partner bij Globally Cool en weet als doorgewinterde trainer van de hoed en de rand als het gaat om employer branding. Hij is daarnaast senior consultant en staat bekend als een pragmatische denker die het leuk vindt om ideeën om te zetten in acties. Onder het motto “Geen woorden, maar daden” werkt hij sinds 1999 samen met verschillende ondernemers in binnen- en buitenland. In eerste instantie richtte hij zich met zakenpartner Joost van der Kooij op marktonderzoek voor hun bedrijf Facts Figures Future (FFF). Sinds 2012 is hij mede-eigenaar van Globally Cool en is het dienstenaanbod flink uitgebreid, waardoor het bedrijf is uitgegroeid tot de organisatie die het vandaag de dag is.

Neem voor meer informatie contact met ons op, of meld je aan via het contactformulier!

Kosten:
€ 325,- ex btw

Data 2024:
2 juli 2024

Tijden

13.30 uur inloop
14.00-17.00 inclusief  netwerkborrel

Locatie:
Malietoren, Bezuidenhoutseweg 12 te Den Haag

De Malietoren is goed bereikbaar met het ov aangezien het op loopafstand is van Den Haag Centraal. Wanneer u met de auto komt kunt bij ons parkeren in onze garage.

Om zoveel mogelijk interactie te bevorderen houden we de groepsgrootte klein, maximaal 15 deelnemers. Beschikbaarheid is daardoor beperkt, bij veel interesse worden er extra sessies ingepland.

De MalieAcademy biedt vakinhoudelijke cursussen aan voor bestuurders, directeuren, managers, lobbyisten en overige verenigingsprofessionals, met een focus op continue ontwikkeling en inspiratie. Het complete cursusaanbod wordt regelmatig herhaald en aangevuld.

Door een unieke samenwerking tussen VNO-NCW en MKB-Nederland streven we naar de ontwikkeling van brancheorganisaties, waarbij praktische cursussen worden aangeboden die vernieuwen, verbinden en empoweren.

Contactpersoon: Esther Tierie / malieacademy@vnoncw-mkb.nl

Scroll naar boven